» » » » آموزش Microsoft MCSA Windows 10 Exam 70-697-698 به زبان فارسی (قسمت نهم)

آموزش Microsoft MCSA Windows 10 Exam 70-697-698 به زبان فارسی (قسمت نهم)

آموزش ویندوز 10 با شماره آزمون Microsoft MCSA Windows 10 Exam 70-697-698 به زبان فارسی (قسمت نهم)

با سلام خدوت دوستان گرامی با قسمت نه از دوره ی اموزشی ویندوز 10در خدمت شما هستم

اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر 11 شامل مجموعه گسترده ای از پیشرفت های جدید است. مهمترین موارد عبارتند از: 

■ بهبود یافتن مرور وب و ناوبری:

کاربران می توانند  با بهبود کارایی مرور حتی در شبکه های با سرعت کم به سرعت به اطلاعات دسترسی داشته باشند،.

ذخیره سازی وب سایت دقیق تر که شامل پیش فاکتور و پیش نمایش دهنده کمک می کند تا میزان دسترسی به اطلاعات را افزایش دهد.

■ سازگاری با انواع دستگاه های مختلف:

پشتیبانی از مشاهده مبتنی بر جهت گیری در تبلت و سایر دستگاه های قابل حمل است. بر روی صفحه نمایش مبتنی بر لمسی، اینترنت اکسپلورر 11 از اقداماتی مانند کشیدن و رها کردن با لمس، شناور کردن و برجسته شدن لینک های فعال پشتیبانی می کند.

در سیستم های مانیتورینگ بزرگ، اینترنت اکسپلورر از چندین مانیتور و پوسته پوسته شدن پیکسل را برای تجربه بهینه سازی پشتیبانی می کند.شما همچنین می توانید سابقه مرور و علاقه مندی های خود را در چندین دستگاه همگام سازی کنید.

■ قابلیت تلفن:

هنگامی که با برنامه های مبتنی بر تلفن مانند اسکایپ و دستگاه های تلفن ویندوز استفاده می شود، لینک های قابل کلیک ارائه میکند.

■ ادغام با Adobe Flash:

شامل خارج از جعبه است.

■ تنظیمات جدید گروپ پالیسی:

تنظیمات اضافی شما را قادر به کنترل اقدامات مانند استفاده از حرکت کشیدن، تشخیص خودکار شماره تلفن، ارائه نتایج جستجوی شخصی و بسیاری موارد دیگر می کند.

■ استثناعات Do Not Track:

 به طور پیش فرض، وب سایت ها مجاز به ردیابی کاربران نیستند. وب سایت ها می توانند از کاربران بر اساس DNT درخواست استثنا کنند..اگر کاربر آن را ارائه دهد، هدر ها را می توان از کاربر به وب سایت فرستاد که ردیابی را فعال می کند، به کاربران اجازه می دهد رابطه ی خصوصی با وب سایت های دلخواه ایجاد کنند.

■ ویژگی های توسعه دهنده بهبود یافته:

اینترنت اکسپلورر 11 پشتیبانی از مجموعه استانداردهای وب را بهبود می بخشد، مانند ویژگی های جدید اشکال زدایی و API ها برای فعالیت هایی مانند اثرات پیمایش متحرک و قابلیت های ویدئویی پیشرفته. اینترنت اکسپلورر شامل بسیاری از گزینه های پیکربندی برای کاربران و کسب و کار است. شما باید از گزینه های عمده و نحوه کنترل آنها و اجرای سیاست های کسب و کار خود مطلع شوید.

نمایش سازگاری

برای پیکربندی اینترنت اکسپلورر برای افزودن یا حذف صفحات نمایش داده شده در صفحه Compatibility View، Alt را برای مشاهده نوار منو فشار دهید و سپس روی گزینه Tools> Compatibility View Settings کلیک کنید.

این صفحه کادر تنظیمات نمایش سازگاری را نشان می دهد که شامل وب سایت فعلی نمایش داده شده در جعبه متن اضافه کردن این وب سایت است.

روی افزودن کلیک کنید تا مشخص شود این وبسایت در نمای سازگاری نمایش داده خواهد شد و

این وبسایت را به لیست زیر وبسایتهایی اضافه میکنید که به نمایه سازگاری اضافه شده اند، بنابراین وبسایت را قادر میسازید همیشه در نمایه سازگاری در بازدیدهای آینده به همان وبسایت نمایش داده شود..

برای حذف وب سایت از این لیست، آن را انتخاب کنید و روی حذف کلیک کنید.شما همچنین می توانید تنظیمات نمایش سازگاری را با تنظیم دو گزینه ی پایین کادر گفتگوی تنظیمات نمایش سازگاری زیر تغییر دهید:

■ نمایش سایت های اینترانت در نمایش سازگاری: این کادر را انتخاب کنید اگر وب سایت های اینترانت شرکت شما برای نسخه های قدیمی اینترنت اکسپلورر طراحی شده باشند.این گزینه به طور پیش فرض انتخاب شده است.

■ از لیست سازگاری مایکروسافت استفاده کنید:  مایکروسافت لیست هایی از وب سایت هایی را ارائه می دهد که در نمایش سازگاری بهتر عمل می کنند.این لیست ها همچنین شامل لیستی از دستگاه های سخت افزاری مانند دستگاه های گرافیکی است که دارای مسائل مربوط به سازگاری هستند.انتخاب این چک لیست ها  شما را برای دانلود و استفاده قادر می کند.این گزینه به طور پیش فرض انتخاب شده است.

 

شما همچنین می توانید از Group Policy برای تنظیم مشخصات سازگاری در Active Directory Domain Services (AD DS) استفاده کنید.

 

از بخش پیکربندی کامپیوتر یا بخش پیکربندی کاربر در ویرایشگر Policy Group Object Editor ، به گره نمایه های اداری در  " Administrative Templates\Windows Components\Internet Explorer\ Compatibility View "دسترسی پیدا کنید.

  این سیاست های زیر را ارائه می دهد:

  • روشن کردن حالت استاندارد اینترنت اکسپلورر 7 :تمام وبسایت ها را در حالت سازگار با اینترنت اکسپلورر 7 نمایش می دهد.
  • روشن کردن قابلیت سازگاری: مانع از استفاده کاربران از قابلیت سازگاری یا تنظیمات نمایش تنظیمات سازگاری می شود.
  • روشن کردن حالت استاندارد اینترنت اکسپلورر برای اینترانت محلی:صفحه نمایش وب سایت های داخلی را کنترل می کند تا در حالت سازگار با اینترنت اکسپلورر 7 ظاهر شوند.  این تنظیم را فعال کنید اگر وب سایت های اینترانت شرکت شما به درستی در اینترنت اکسپلورر 11 نمایش داده نمی شوند.
  • خاموش کردن دکمه نمایش سازگاری:مانع استفاده کاربران از دکمه مشاهده سازگاری در نوار ابزار می شود.
  • شامل شدن فهرست های به روز شده ی وب سایت از مایکروسافت: مرورگر را قادر می سازد از لیست های وب سازگار ارائه شده توسط مایکروسافت استفاده کند.این وبسایت ها به صورت خودکار در نمایش سازگاری نمایش داده می شوند.
  • استفاده از لیست پالیسی سایت های اینترنت اکسپلورر 7:کاربران را قادر می سازد تا سایت های خاصی را که در نمایش سازگاری نمایش داده می شوند اضافه کنند.
  • استفاده از لیست پالیسی سایتهای دارای حالت Quirk :اینترنت اکسپلورر را قادر می سازد از User agent اینترنت اکسپلورر 7 استفاده کند که در حالت Quirks نمایش داده می شود.این حالت اینترنت اکسپلورر را قادر می سازد که رفتار مرورگرهای پیشین دیگر را مطابق با پشتیبانی از سازگاری که عموما توسط کاربران انتظار می رود، مطابقت کند

 

فیلتر SmartScreen

فیلتر SmartScreen اولین بار در اینترنت اکسپلورر 8 معرفی شد که در  نسخه های 9، 10 و 11 ادامه یافت و توانایی فیلتر فیشینگ را که ابتدا با اینترنت اکسپلورر 7 معرفی شد، افزایش داد.

 

  علاوه بر چک کردن وب سایت ها در برابر یک لیست از سایت های فیشینگ گزارش شده، این فیلتر نرم افزارهای دانلود شده  را در برابر یک لیست از وب سایت های مخرب گزارش شده بررسی می کند.

  عمل فیشینگ اشاره به ایجاد یک وب سایت جعلی است که دقیقا یک وبسایت واقعی را تقلید کرده و حاوی یک URL مشابه به نظر می رسد و قصد دارد کاربران را به ارسال اطلاعات شخصی محرمانه مانند کارت اعتباری یا شماره حساب های بانکی، تاریخ تولد، شماره های امنیتی اجتماعی و غیره مجبور کند

مهاجم پیام های ایمیلی ارسال می کند که به نظر می رسد از شرکتی است که وبسایت خود را جعل کرده است به طوری که کاربران به وب سایت جعلی مراجعه کرده و این نوع اطلاعات را ارائه و ارسال می کنند. مهاجم می تواند از این اطلاعات برای سرقت هویت و دیگر اهداف نابخردانه استفاده کند.

مایکروسافت فیلتر SmartScreen را به اینترنت اکسپلورر 11 برای بررسی وب سایت ها برای فعالیت فیشینگ با استفاده از روش های زیر ساخته است:

  • مقایسه آدرس های وب سایت توسط کاربران بازدید شده با لیست های به روز شده به صورت پویا از سایت های قانونی گزارش شده ذخیره شده در کامپیوتر شما.
  • مقایسه آدرس های وب سایت در برابر لیست های به روز شده به صورت پویا از سایت های گزارش شده به عنوان دانلود نرم افزار های مخرب به کامپیوتر شما.
  • تجزیه و تحلیل آدرس های وب سایت در برابر ویژگی های (مانند کلمات اشتباه) استفاده شده توسط سایت های فیشینگ.
  •  مقایسه آدرس های وب سایت با کسانی که در یک سرویس آنلاین هستند که مایکروسافت برای چک کردن فوری در برابر یک لیست از سایت های فیشینگ گزارش شده کار می کند.

  این لیست چند بار در هر ساعت با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط مایکروسافت و یا صنایع دیگر و یا گزارش شده توسط کاربران به روز می شود.سایر پایگاه های داده جهانی از سایت های فیشینگ شناخته شده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اگر فیلتر SmartScreen یک سایت فیشینگ یا تروجان شناخته شده را شناسایی کند، اینترنت اکسپلورر نوار آدرس را به رنگ قرمز نشان می دهد و وب سایت را با یک پیام که ریسک پذیراست به شما اطلاع می دهد.  شما گزینه هایی برای بستن وب سایت یا ادامه آن را دریافت می کنید.

  اگر سایت یک سایت فیشینگ یا تروجان شناخته شده نیست اما به شیوه ای مشابه با چنین سایت عمل می کند، نوار آدرس به رنگ زرد و یک پیام هشدار ظاهر می شود.

کاربر می تواند این سایت را به لیست فیلتر Microsoft SmartScreen گزارش دهد یا اطلاعات بیشتری را برای گزارش اینکه سایت به طور اشتباه خطرناک شناخته شده است را جمع اوری کند.

برای تنظیم فیلتر SmartScreen از روش زیر استفاده کنید:

  1. یک وبسایت که مشکوک است و ممکن است یک سایت فیشینگ باشد را باز کنید یا به SmartScreen Filter از منوی ابزار ها دسترسی داشته باشید.
  2. در منوی ایمنی یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:
  • بررسی این سایت:وب سایت فعلی را بررسی می کند. روی OK در جعبه پیام SmartScreen Filter که به نظر می رسد پیامی را در نتیجه به شما اطلاع می دهد ، کلیک کنید.
  • روشن کردن SmartScreen Filter:یک جعبه محاوره ای را نمایش می دهد که شما را قادر به روشن یا خاموش فیلتر می کند.
  • گزارش وب سایت ناامن:شما را قادر به گزارش یک وب سایت فیشینگ می کندهمچنین می توانید یک سایت معتبر که به عنوان یک فیشینگ شناخته شده است را حذف کنید.

 

گروپ پالیسی اینترنت اکسپلورر

 گزینه های ارزشمند دیگری نیز برای IE 11موجود است. گزینه های اینترنت از فهرست  IE نمایش داده شده جعبه محاوره ای با زبانه های زیر انتخاب کنید:

  • کلی(عمومی): شامل صفحه اصلی اینترنت اکسپلورر، گزینه های راه اندازی، گزینه های کنترل تب، سابقه مرور و تنظیمات ظاهر است.
  • امنیت: مورد استفاده برای تنظیم سطح اعتماد برای وب سایت ها و سطح امنیتی برای استفاده.
  • حریم خصوصی: کنترل بررسی کوکی ها، اینکه آیا برای وب سایت ها مکان ها ، مسدود کننده پنجره ها، و مرورگر InPrivate ارائه شود یا خیر.
  • محتوا: گزینه هایی برای گواهی های رمزنگاری SSL، تکمیل خودکار و فید ها و برش های وب.
  • اتصالات: این برگه به شما اجازه می دهد تا اتصال اینترنت، VPN و تنظیمات LAN را تنظیم کنید.
  • برنامه ها: اینترنت اکسپلورر را به عنوان مرورگر پیش فرض در این برگه تنظیم و افزودنی ها را مدیریت می کند، همچنین ویرایش HTML و برنامه های پیش فرض برای ایمیل را تنظیم می کند.
  • پیشرفته: پیکربندی تنظیمات IE پیشرفته را انجام می دهد، یا تنظیمات IE به تنظیمات پیش فرض خود را بازنشانی می کند.

شما باید با این گزینه ها و نحوه کار آنها آشنا باشید.

معمولا سازمان ها می خواهند کنترل کنند که چگونه IE در شرکت پیکربندی شده است و این کار از طریق Group Policy انجام می شود.

شکل زیر لیست جامعی از گروپ پالیسی موجود در " \Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Internet Explorer "را نشان می دهد.

 

همانطور که می بینید، گروپ پالیسی برای کنترل هر جنبه ای از اینترنت اکسپلورر و تجربه مرور وب کاربران به طور کلی وجود دارد.به عنوان مثال، اگر گزینه Prevent Avoidance SmartScreen Filter Warnings را فعال کنید، کاربران نمی توانند روی  وبسایت هایی که SmartScreen ان را به عنوان یک مسئله امنیتی شناسایی کرده کلیک کنند ،که به بهبود مشخصات امنیتی سازمان کمک می کند.

هنگامی که IE از طریق گروپ پالیسی کنترل شود شود، به طور کلی کاربران قادر به  تغییر در تنظیمات آن در گزینه های IE نخواهند بود.

اینترنت اکسپلورر در مقایسه با Edge

وقتی ویندوز 10 برای اولین بار نصب شد، اینترنت اکسپلورر در نوار وظیفه یا منوی شروع نمایش داده نمی شود.

  شما می توانید آن را با جستجوی اینترنت اکسپلورر یا با تغییر مرورگر پیش فرض خود در صفحه تنظیمات پیش فرض برنامه ها پیدا کنید.هر یک از این مرورگرها تجربه متفاوتی را ارائه می دهند.

تفاوت عمده دو مرورگر به شرح زیر است:

  • Edge یک نسخه ساده و راحت برای موبایل است که به نحوی شبیه به سایر برنامه های جهانی ویندوز رفتار می کند، در حالی که IE به طور مشابه با اینترنت اکسپلورر در ویندوز 8.1 و ویندوز 7 رفتار می کند.
  • Edge از کنترل های اکتیو ایکس پشتیبانی نمی کند.
  • Edge شامل چندین ویژگی موجود در IE نیست:
  • Web Note
  • فهرست خواندن
  • کورتانا
  • IE شامل 9 حالت سند برای شبیه سازی نسخه های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر است.

 

برای بهبود تجربه مرورگر وب در سازمان هایی که دارای برنامه های مرسوم هستند، می توانید ویندوز را به طور خاص برای باز کردن سایت های خاص در IE 11 که نیاز به کنترل های اکتیو ایکس یا سازگاری نسخه قدیمی تر اینترنت اکسپلورر را دارند، پیکربندی کنید.

  برای پیکربندی لیستی از سایتها که به طور خودکار از IE استفاده کنند.فعال کردن گروپ پالیسی به شما اجازه می دهد که لیست سایت های Enterprise Mode را که در GPO زیر " \Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Microsoft Edge "قرار دارد، پیکربندی کنید.

این سیاست نیاز به یک سند XML ذخیره شده در Windows share دارد.دستگاه های ویندوز 10 به سند XML دسترسی پیدا خواهند کرد تا تعیین کند که کدام سایت ها به طور خودکار در IE به جای Edge بارگذاری شوند.سند را با استفاده از یک ابزار قابل دانلود به نام Enterprise Mode List List Manager ایجاد کنید.

هر سایت را که نیاز دارید در ابزار وارد کنید وروی باز کردن در IE 11  کلیک کنید.

فایل را در windows Share ذخیره کنید و Group Policy را برای استفاده از فایل پیکربندی کنید.

 

پیکربندی Hyper-V

شما جزئيات در مورد مجازی سازی، مدیریت ماشین های مجازی و دستگاه های مجازی Hyper-V و موارد دیگر مورد نیاز برای آزمون 70-697 را  در فصل 10، "ویندوز ایکس-V" یاد خواهید.

حتی اگر شما فقط امتحان 70-698 را در نظر بگیرید، باید  فصل 10را مطالعه کنید تا اطمینان حاصل شود که شما درک کاملی از  Hyper-V و نحوه پیکربندی آن را برای ویندوز 10دارید.به یاد بیاورید در فصل 2 که Hyper-V نیاز به برخی از الزامات اضافی بالاتر از الزامات پایه ویندوز10 دارد؛ یعنی شما باید از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 Pro، Enterprise یا Education استفاده کنید.همچنین  رایانه شما باید یک پردازنده را که از مجازی سازی پشتیبانی می کند داشته باشد.

ماشین های مجازی نیز فضای دیسک، قطعات رم و تکه های هسته پردازنده را برای خود می گیرند، بنابراین شما باید بسته به تعداد ماشین های مجازی که روی دستگاه نصب می شود برای این منابع اضافی برنامه ریزی کنید،.

به طور پیش فرض Hyper-V نصب نشده است. برای نصب آن، کنترل پنل را باز کنید، برنامه ها و ویژگی ها را انتخاب کنید، سپس جعبه Hyper-V را تیک بزنید و همه ویژگی های Hyper-V را نصب کنید.مطابق شکل اگر رایانه شما نمی تواند Hyper-V را پشتیبانی کند، گزینه Hyper-V Platform به رنگ خاکستری نشان داده می شود.

 

پس از نصب Hyper-V، می توانید مدیر Hyper-V را اجرا کنید و شروع به ایجاد ماشین های مجازی، سوئیچ های مجازی و سایر دستگاه ها کنید.برای جزئیات در مورد ایجاد و مدیریت ماشین های مجازی، به فصل 10، "ویندوز Hyper-V" مراجعه کنید.

پیکربندی تنظیمات برق

مایکروسافت مقدار زیادی از منابع را برای اطمینان از عملکرد ویندوز در بسیاری از دستگاه ها اختصاص داده است، به خصوص برای حفظ قدرت در دستگاه های قابل حمل و تلفن ها.

با کلیک کردن بر روی مرکز اقدامات، انتخاب سیستم از روی صفحه تنظیمات و سپس کلیک روی Power & Sleep به پیکربندی قدرت دسترسی خواهید داشت.

یک پیوند به نام Power Power Options اپلت  Power Options Control Center را نشان می دهد که می توانید پلن Power خود را تغییر دهید یا تنظیمات برنامه Power را تغییر دهید.

اگر از یک دستگاه تلفن همراه استفاده میکنید، گزینه های باتری را نیز مشاهده میکنید که به شما امکان میدهد تنظیمات صرفه جویی در مصرف باتری خود را برای دستگاهتان تنظیم کنید.

تنظیمات مختلف برای زمانی که دستگاه به برق وصل می شود و هنگامی که با قدرت باتری در حال اجرا است در دسترس است.

آزمون 70-697 همچنین شما را ملزم به دانستن  تنظیمات قدرت می داند و این موضوع در عمق بیشتری در فصل 11 «تنظیم و نگهداری دستگاه های موبایل» تحت پوشش قرار می گیرد.اطمینان حاصل کنید که قسمت «گروپ پالیسی های قدرت» در آن فصل را مرور کنید.

 

پیکربندی دستگاه ها و درایور های دستگاه

درایورهای دستگاه نرم افزاری هستند که اجزای سخت افزاری را برای برقراری ارتباط با سیستم عامل فعال می کنند.

 تمام قطعاتی که در مدیریت دستگاه مشاهده می کنید از جمله دیسک های درایو، آداپتورهای صفحه نمایش، کارت های رابط شبکه، رسانه های قابل جابجایی (CD-ROM، DVD-ROM و غیره) درایوها، صفحه کلید، ماوس، کارت صدا، کنترلر USB و غیره برای این منظور از درایور استفاده می کنند. اجزای خارجی مانند چاپگرها، اسکنرها و غیره نیز از درایور استفاده می کنند. با هر نسخه جدیدی از سیستم عامل، برای تولید کنندگان سخت افزاری لازم است تا درایور جدید منتشر کنند.

درایور نوشته شده، برای سیستم عامل های قدیمی تر، مانند ویندوز ویستا و ویندوز 7 ممکن است با ویندوز 10 کار کنند، اما ممکن است باعث کاهش عملکرد دستگاه شود، یا ممکن است اصلا کار نکنند.ویندوز 10 همان مدل درایوررا به اشتراک می گذارد که ویندوز 8.1 به اشتراک میگذارد، بنابراین اکثر درایور ها باید کار کنند. شما باید قادر به نصب، پیکربندی و رفع مشکل درایور برای اجزای مختلف برای امتحان 70-698 و وظایف پشتیبانی از کامپیوتر در دنیای واقعی باشید.

هنگامی که شما ابتدا کامپیوتر خود را به ویندوز 10 نصب یا ارتقا دهید، سیستم عامل برای دستگاه های سخت افزاری متصل به سیستم شما جستجو می کند و درایور های مورد نیاز برای این دستگاه ها را اجرا می کند.در اغلب موارد، این فرایند به طور خودکار بدون استفاده از کاربر و حتی دانستن آن اتفاق می افتد. تنها زمانی که سیستم عامل قادر به قرار دادن درایور مناسب برای یک دستگاه نیست شما متوجه خواهید شد که ممکن است یک مشکل وجود داشته باشد.

ویندوز 8 و 8.1 باعث پیشرفت های متعددی در درایور سخت افزاری برای اجزای سخت افزاری و ویژگی های جدید شده است.

  ویندوز 10 همچنان از سخت افزار و ویژگی های جدید پشتیبانی می کند. برخی از پیشرفت های اخیر در پشتیبانی سخت افزاری ویندوز عبارتند از:

  • پشتیبانی از USB 3.0:برای اولین بار با ویندوز 8 معرفی شد، ویندوز 10 شامل پشته درایور جدید برای پشتیبانی از دستگاه های USB 3.0 است.شامل پشتیبانی از قابلیت های جدید USB 3.0، از جمله پشتیبانی از جریان های ایستا و تعلیق از راه دور و بیدار شدن از ویژگی های مطابق با مشخصات USB 3.0 است.
  • پشتیبانی از پروتکل اتصال (UASP)SCSI USB:ویندوز 10 شامل یک درایو ذخیره سازی USB است که با استفاده از UASP از جریان های ایستا برای نقاط پایانی فیزیکی استفاده می کند.
  • پشتیبانی از Windows To Go:Windows To Go قادر به بوت شدن ویندوز از درایو فلش یا درایو خارجی است. پشتیبانی از درایور مورد نیاز گنجانده شده است.
  • رابط های جدید درایور دستگاه:رابط های جدید گنجانده شده است که از ویژگی های جدید و پیشرفت های ویندوز 10 و USB 3.0 پشتیبانی می کند.
  • قابلیت تشخیص و اشکال زدایی پیشرفته:ویندوز 10 خدماتی را ارائه می دهد که تشخیص سریع مشکلات USB 3.0 را تسهیل می کند. شامل افزونه های اشکال زدای هسته USB 3.0 است که کنترل کننده میزبان USB 3.0 و وضعیت دستگاه را بررسی می کند.
  • پیام های جدید خطای عیب یابی در مدیر دستگاه:ارائه پیام های خطای خاص USB 3.0 که دلیل عدم موفقیت در تعیین یک دستگاه USB متصل را توضیح می دهند.

علاوه بر نصب درایور، ویندوز به روز رسانی را به برنامه های کاربردی نصب شده بر روی کامپیوتر و سیستم عامل خود به روز می کند. ما درباره آپدیت ویندوز در فصل 2 «اجرای ویندوز» صحبت کردیم.

 

 

راه اندازی دستگاه

هنگامی که یک دستگاه Plug and Play (PnP) را به رایانه ویندوز 10 وصل میکنید، ویندوز به طور خودکار دستگاه را با قرار دادن و نصب تمام نرم افزارهای مورد نیاز، به طوری که دستگاه به طور در نظر گرفته شده عمل کندآماده استفاده می کند

   فرایند راه اندازی شامل توزیع درایورهای دستگاه، متا دیتاو برنامه های فروشگاه ویندوز می باشد. متا دیتا حاوی اطلاعات مربوط به دستگاه است.

  برنامه های فروشگاه ویندوز دستگاه ارائه شده توسط تولید کنندگان دستگاه برای افزایش قابلیت دستگاه در ویندوز 10می باشند؛ چنین برنامه هایی به طور خودکار به کاربران از فروشگاه ویندوز با توجه به دستورالعمل های موجود در متا دیتا یدستگاه توزیع می شود.

شما می توانید تنظیمات دستگاه را ، با انجام اقداماتی مانند اتصال به یک دستگاه USB، با استفاده از ویزارد افزودن دستگاه به شناسایی یک دستگاه بلوتوث یا تلفن ویندوز، تنظیم یک چاپگر شبکه، اضافه کردن دستگاه به شبکه ای که کامپیوتر متصل است، اتصال کامپیوتر به یک شبکه جدید (در نتیجه راه اندازی دستگاه های شبکه ای که از طریق رایانه به آنها دسترسی پیدا می شود) و غیره به صورت دستی یا به طور خودکار در چندین راه انجام دهید.

نصب دستگاه های سخت افزاری معمولا سه مرحله دارد:

  1. اضافه کردن دستگاه:

برای دستگاه های داخلی مانند دیسک های سخت یا آداپتورهای شبکه، شما باید کامپیوتر خود را خاموش کنید و برای بعضی دستگاه ها کیس را باز کنید و آن را به شکاف گسترش یا انحصاری مناسب وارد کنید.برای یک دستگاه USB یا FireWire، آن را به یک اتصال دهنده در جایی از کامپیوتر وصل کنید. برای دستگاه های شبکه، آنها را به شبکه وصل می کنید یا کامپیوتر را به یک شبکه جدید وصل می کنید.

  1. قرار دادن درایور مناسب برای دستگاه:

  ویندوز در هنگام راه اندازی دستگاه را شناسایی می کند و پیامی را در نوار وظیفه نشان می دهد که نصب نرم افزار درایوردستگاه را نشان می دهد.در بیشتر موارد، این پیام در عرض چند ثانیه از بین می رود و دستگاه شما آماده استفاده است.

  1. پیکربندی تنظیمات دستگاه:

معمولا این اتفاق برای دستگاه های PnP می افتد. اگر ویندوز نتواند درایور را پیدا کند، از هر اطلاعات مورد نیاز، از جمله رسانه های عرضه شده توسط سازنده، درخواست می کند. شما همچنین می توانید درایورهای سخت افزاری را از وب سایت مایکروسافت ویندوز به روز کنید.

دستگاه ها و چاپگرها

دستگاه ها و چاپگرها مانند Device Stage در ویندوز 7 کار می کنند، اما اکنون قسمتی از کنترل پنل در ویندوز 10 است.

  و به عنوان یک صفحه اصلی برای دستگاه های سخت افزاری عمل می کند و یک مکان واحد را فراهم می کند که می توانید تمام دستگاه هایی که به درستی بر روی کامپیوتر شما نصب شده اند را مدیریت کنید،

  شما می توانید به دستگاه ها و چاپگر ها را با انتخاب View Devices and Printers در دسته سخت افزار و صدا، درکنترل پنل دسترسی پیدا کنید.همچنین می توانید از Cortana برای جستجوی دستگاه استفاده کنید.

 

هنگامی که یک دستگاه را وصل میکنید، دستگاهها و چاپگرها تلاش میکنند آن را به صورت خودکار با کمک یک فایل تعریف شده مبتنی بر XML ارائه شده توسط سازنده اضافه کنند.


 

 اگر دستگاه به طور خودکار شناسایی نشود، می توانید بر روی افزودن یک دستگاه کلیک کنید تا ویزارد افزودن دستگاه  را که برای دستگاه هایی که ممکن است به رایانه شما متصل باشد، جستجو می کند اجرا می کند.اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به درستی وصل شده و روشن است.

ویزارد باید انتخاب نوع دستگاه را نشان دهد که از طریق آن می توانید دستگاه مناسب را انتخاب کنید.روی Next کلیک کنید و مراحل باقی مانده برای نصب دستگاهتان را دنبال کنید.

  هنگامی که فرآیند کامل می شود، دستگاه به لیست دستگاه های نشان داده شده در شکل زیر اضافه می شود.

نکته

اگر شما نمی خواهید ویندوز به صورت خودکار درایور برای دستگاه های سخت افزاری جدید را دانلود کند، می توانید این رفتار را تغییر دهید.

 با دسترسی به برگه سخت افزاری سیستم و کلیک روی دکمه فرمان تنظیمات نصب دستگاه در کادر محاوره ای که ظاهر می شود، روی" No (Your Device Might Not Work as Expected)" کلیک کنید. گزینه دلخواه را از آنهایی که در شکل نمایش داده شده انتخاب کرده و سپس روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

 

به روز رسانی رانندگان

به روز رسانی ویندوز به صورت یکپارچه و به طور خودکار به روز رسانی تمام درایور های دستگاه بر روی کامپیوتر شما را فراهم می کند.ویندوز به روز رسانی درایور را به صورت جداگانه نمایش نمی دهد.ویندوز در حال حاضر درایور ویندوز 10 و بسیاری از دستگاه ها را از طریق به روز رسانی ویندوز نصب می کند.

مایکروسافت بروزرسانی درایوررا در سایت اپدیت قرار میدهد تنها در صورتی که از طریق دیجیتالی امضا شده باشند، استانداردهای انتشار برخی از وب سایت ها را برآورده کنند و الزامات تست برای برنامه صدور گواهینامه ویندوز را انجام داده اند.  این رویه ها تأیید می کنند که درایورهای موجود در سایت گواهی شده اند تا آنچه را که انجام می دهند انجام دهند.

 استفاده از مدیر دستگاه

اکثر کارهای مربوط به اجرای دستگاه، مدیریت و عیب یابی برای بسیاری از انواع سخت افزارها در ابزار مدیریت دستگاه یافت می شود.شما می توانید مدیر دستگاه را به عنوان یک مودم مدیریت کنسول مایکروسافت (MMC) مستقل و یا به عنوان یک جزء از مدیریت کامپیوتر مدیریت اسلایدر اجرا کنید.

همچنین می توانید در هر یک از روش های زیر به مدیر دستگاه دسترسی داشته باشید:

  • راست کلیک بر روی منوی استارت و انتخاب مدیریت کامپیوتر.این کنسول مدیریت کامپیوتر را باز می کند، از طریق آن می توانید مدیریت دستگاه را با کلیک روی نماد آن در کنسول باز کنید.
  • راست کلیک بر روی منوی استارت و انتخاب مدیر دستگاه ،که مدیر دستگاه را در کنسول خود باز می کند.
  • از یک پنجره File Explorer، روی This pc راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. سپس مدیر دستگاه را از لیست گزینه های ستون سمت چپ انتخاب کنید.
  • از Cortana یا نوار جستجو، مدیر دستگاه در جعبه جستجو تایپ کنید.سپس مدیر دستگاه را کلیک کنید.
  • از نماد تنظیمات در منوی استارت، دستگاه ها را انتخاب کنید، بخش های چاپگرها و اسکنر ها را انتخاب کنید، سپس در قسمت تنظیمات مربوطه دستگاه مدیریت را انتخاب کنید.
  • از برگه سخت افزار جعبه محاوره ای سیستم، روی مدیریت دستگاه کلیک کنید

 

مطابق شکل، مدیر دستگاه لیستی از تمام انواع اجزای سخت افزاری را که ممکن است بر روی رایانه شما نصب شود نمایش می دهد.

بر روی فلش  (>) در دسته های دستگاه های مختلف کلیک کنید تا آنها را گسترش دهید و دستگاه های واقعی موجود را نمایش دهید (همانطور که برای مانیتورها و آداپتورهای شبکه نشان داده شده است).

 

پس از تعیین اینکه یک دستگاه سخت افزاری به درستی نصب شده  و در برنامه صدور گواهینامه ویندوز فهرست شده ، باید بررسی کنید که آیا دستگاه توسط ویندوز 10 شناسایی شده است یا خیر.

دستگاه های نشان داده شده در مدیریت دستگاه ممکن است ایکون هایی را نشان دهند که وضعیت آنها را نشان می دهد. این موارد عبارتند از:

  • اگر یک دستگاه غیرفعال باشد، یک ایکون با فلش سیاه رو به پایین روی نشان داده می شود.دستگاه غیرفعال دستگاهی است که از لحاظ فیزیکی در رایانه موجود است و منابع را مصرف می کند، اما یک درایورحالت محافظت نشده را بارگذاری می کند.
  • یک X قرمز که روی ایکون دستگاه نشان داده می شود نشان می دهد که دستگاه غیرفعال است.
  • نماد نقطه علامت تعجب سیاه و سفید در پس زمینه مثلث زرد که در کنار ایکون دستگاه نشان داده می شود نشان می دهد که یک دستگاه کار می کند اما مشکل دارد.نماد علامت سوال زرد در جای آیکون دستگاه نشان می دهد یک دستگاه سخت افزاری است که به درستی نصب نشده است یا با دستگاه دیگری در کانفلیکت (تداخل)دارد.
  • یک"I" آبی (برای اطلاعات) در یک زمینه سفید نشان می دهد که دستگاه به صورت دستی با تنظیمات پیکربندی، پیکربندی شده است.

هنگامی که شما بر روی یک دستگاه کلیک راست کردید، یک منوی میانبر شبیه به نمایش داده شده در شکل ظاهر می شود. شما می توانید درایور را به روز رسانی کنید یا دستگاه را حذف یا غیرفعال کنید.

  شما همچنین می توانید دستگاه را برای تغییر سخت افزار اسکن  کنید یا به خاصیت های دستگاه دسترسی داشته باشید.وقتی کادر محاوره ای Properties را باز می کنید، می توانید تنظیمات مختلفی را به کار ببرید و همچنین دستگاه را غیرفعال یا فعال کنید.

 

توصیف

ابزار

شرح دستگاه و وضعیت دستگاه را نمایش می دهد.

General

ویژگی های قابل تنظیم بیشتر فراهم می کند.

Advanced

ویژگی های قابل تنظیم بیشتر فراهم می کند.

اطلاعات موجود در درایور دستگاه را نمایش می دهد و شما را قادر به انجام چندین گزینه تنظیمات می کند.

Driver

مشخصات دستگاه را نمایش می دهد. شما می توانید ازبین لیست طولانی از گزینه های دستگاه انتخاب کنید.

Details

لیستی از فعالیت های انجام شده در رابطه با دستگاه را نمایش می دهد. اقدامات شامل مواردی مانند نصب و پیکربندی درایورها، اضافه کردن سرویس ها و غیره می باشد

Events

منابع سیستم مصرفی ، از جمله درخواست های قطع (IRQs)، پورت ورودی / خروجی (I / O) و محدوده حافظه فیزیکی را نشان می دهد.

نشان می دهد که آیا این منابع در تعارض با دیگران مورد استفاده در سیستم هستند یا خیر.

Resources

اجازه می دهد تا هنگامی که از دستگاه استفاده نمی کنید رایانه  را برای صرفه جویی در قدرت، خاموش  کندو همچنین دستگاه را برای بیدارکردن کامپیوتر از حالت خواب اجازه می دهد

Power Management

 

 

 

 استفاده از مدیر دستگاه برای حذف درایور

هنگامی که یک درایور دستگاه را حذف می کنید، درایور به طور کامل از کامپیوتر حذف می شود.

برای حذف یک درایور، روی دستگاه درمدیریت دستگاه راست کلیک کنید و دکمه Uninstall را انتخاب کنید.

 مطابق شکل در جعبه محاوره ای Confirm Device Uninstall ، گزینه Delete the Driver Software for This Device را انتخاب کنید و سپس روی «تأیید» کلیک کنید.

  توجه داشته باشید که ویندوز در هنگام راه اندازی مجدد بعدی دستگاه را مجددا شناسایی می کند (اگر دستگاه هنوز به کامپیوتر متصل است) و برای نصب مجدد آن تلاش می کند.

 استفاده از مدیریت دستگاه برای غیر فعال کردن درایور

به جای پاک کردن کامل دستگاه، می توانید درایور را غیرفعال کنید. پیکربندی سخت افزار تغییر نکرده است.

بر روی دستگاه در مدیر دستگاه راست کلیک کرده  و غیر فعال کردن را انتخاب کنید.یک جعبه پیام تایید دریافت می کنید.برای غیرفعال کردن درایوربله راکلیک کنید.

  این دستگاه با یک فلش سیاه کوچک نشان داده می شود که در حالت غیرفعال است.برای راه اندازی مجدد دستگاه، روی آن کلیک راست کرده و Enable را انتخاب کنید.دستگاه بدون هیچ گونه دستورالعمل دیگر مجددا فعال می شود.

نسخه ی قابل چاپ
نویسنده: wahab بازدیدها: 2 514 نظرات: 0

فرم ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
 
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود

تقویم

<    «  مهر 1397  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

آخرین مطالب

برترین مطالب

مطالب تصادفی

موضوعات

لینک دوستان

آمار

آمار مطالب یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 0
کل: 426
کل نظرات: 2291
آمار کاربران یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 14
کل: 22155
بن شدگان: 102
جدیدترین عضو: ahmadmj6969